niedziela, 1 lipca 2012

Volvo PENTA 2.0


Parę lat temu ojciec natrafił na ogłoszenie sprzedaży kilku 2 litrowych benzynowych  silników  Volvo Penta.

Oczywiście pierwsza myśl jaka się nasuwała to że są one uszkodzone albo w stanie bardzo złym i wymagające kompletnego remontu, ale ponieważ cena była i tak bardzo atrakcyjna uznaliśmy że może warto. Ogólnie silniki te potocznie zwane REDBLOCK-ami ( jak nazwa wskazuje kolor bloku zawsze był czerwony) powinien wyglądać mniej więcej tak jak na zdjęciu poniżej które znalazłem gdzieś w internecie.


A teraz co najdziwniejsze to z tych zdezelowanych i uszkodzonych silników które miały przyjść wyglądał tak


Zdziwienie było o tyle duże że w tamtym okresie za takie pieniądze to tego typu silników nie można było spotkać nawet na złomie w kawałkach a co dopiero seryjnie zapakowanych w fabrycznych skrzyniach.


Jak się później okazało silniki były wcześniej własnością wojska polskiego i miały pochodzić z magazynów Agencji Mienia Wojskowego ale jakim sposobem znalazły się u osoby która nam je sprzedała tego nie dowiemy się już chyba nigdy.


Jak widać na zdjęciach stan tych silników wskazywał na to iż były one nowe i nigdy nie używane przez wojsko. 


Historycznie te silniki to był wielki sukces firmy Volvo gdyż produkowano je ok 30 lat w niezmienionej konstrukcji. Porównywalnym sukcesem długości produkcji jednego modelu bloku/silnika może się tylko pochwalić firma General Motors i słynny 3.0 litrowy 4 cylindrowy benzynowy silnik stosowany zarówno w motorówkach jak i z powodzeniem w samochodach od 35 lat a pierwszy projekt pochodzi jeszcze z 1958 roku.

2.0 litrowe Redblock-i są silnikami tak niezawodnymi i prostymi w konstrukcji że stosowano je zarówno w samochodach jak i najróżniejszych jednostkach pływających.




 Z samochodów w latach 90 wyparły je technologicznie bardziej zaawansowane silniki 2.3 ale w motorówkach silniki te montowane były jeszcze do niedawna.


Niestety z racji iż w AM-ie aktualnie zamontowany był silnik Volvo 3.0 były nam one zbędne dlatego też poszły do sprzedaży. 


Nie będzie to dużym zaskoczeniem jak powiem że sprzedaż nowych silników w takim stanie nie była trudnym zadaniem i zajęła nam dużo czasu.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz